30 leerlingen-leescoaches verhogen begrijpend leesniveau van jongere leerlingen

Naar goede, jaarlijkse gewoonte organiseren wij vanaf 16 januari het project ‘leescoaching’.

Leerlingen van de derde graad treden hierbij op als tutor voor een leerling van het eerste leerjaar waarvan het begrijpend leesniveau beter kan. De leescoaches kregen een professionele vorming over o.a. ‘tekstbegrip’, ‘leesstrategieën’ en ‘leesmoeilijkheden’ van onze taalcoach Mieke Broothaerts.

De tutors begeleiden hun tutee op twee middagen per week (dinsdag en donderdag), gedurende 7 weken.

Hieronder vinden jullie de namen van de leescoaches. Deze vrijwilligers verdienen zeker een pluim voor hun engagement!

  • Ikram Houchani (5 HWa)
  • Hanna Van den Brande (5 HWa)
  • Karolien Mariën (5 EC-MT)
  • Sara Demeuter (5 ST)
  • Julie Cuyvers (5 ST)
  • Nore Vanspringel (5 ST)
  • Annelies Buhaceanu (5 LA-MT)
  • Aselin Akdogan (6 LA-MT)
  • Thi Loan Wellens (5 IB)
  • Fracisca Ngandu (5 ST)
  • Mariska Van Eyken (5 HA)
  • Britt Bastoen (5 HA)
  • Laura Hooyberghs (5 HA)
  • Kato Mol (5 HA)
  • Beyza Mert (5 HA)
  • Ella Goelen (5 LA-MT)
  • Lize Janssen (5 LA-MT)
  • Andrea Vandekerckhove (5 LA-MT)
  • Jelte Van Genechten (5 LA-MT)
  • Siel Van Hoof (6 HWa)
  • Britt Geudens (6 HWa)
  • Steffi Keersmaekers (5 ST)
  • Indy Claes (5 HWa)
  • Serina Van de Pol (6 ST)
  • Amber Boons (6 ST)
  • Kato Wuyts (6 ST)
  • Noëlle-Bo Schuijf (6 HA)
  • Eske Aerden (6 HWa)
  • Jitske Lommelen (6 HWa)
  • Elise Boons (6 HWa)