Hoe contact nemen met ons CLB ? Is de CLBch@t iets voor jou ?

CLBch@t is een netoverstijgend initiatief van de CLB-sector. Zowel leerlingen als ouders zijn er online welkom met al hun vragen i.v.m. leren en studeren, studiekeuze, gezondheid en zich goed voelen.

Daarmee zet het CLB in op het ondersteunen van leerlingen en ouders. Tijdens de openingsuren van de chat zullen telkens zes CLB-medewerkers beschikbaar zijn om vragen te beantwoorden en ondersteuning te bieden.

Leerlingen en ouders kunnen tijdens de coronacrisis op clbchat.be terecht op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag van 14 tot 21 uur en dat tot en met 30 juni.

Hieronder ook nog praktische info voor contactname met ons CLB. Deze tijdelijke maatregelen zijn zowel gericht op het indijken en vertragen van de verspreiding van het virus als ter bescherming van de gezondheid van onze medewerkers, ouders, leerkrachten en leerlingen.

  • Telewerken blijft de norm.  Daarnaast voorziet CLB vanaf 18 mei opnieuw een beperkte fysieke permanentie in onze kantoren.
  • Ons telefonisch onthaal is verzekerd.  Vragen die ons telefonisch bereiken zullen via de onthaalmedewerker doorgegeven worden aan de aangewezen collega.
  • Overleg tussen school en CLB en contacten met cliënten en partners gebeuren zo veel mogelijk via digitale weg: (beeld)bellen en/of blended chatten (specifiek voor leerlingen/ouders).
  • Face to face overleg is mogelijk mits:
    • social distancing: minstens 1,5 meter afstand en geen hand geven.
    • algemene voorzorgsmaatregelen
    • het indien nodig gebruiken van beschermingsmateriaal zoals mondmaskers.
  • Tijdens de grote vakantie is er permanentie van 1 t.e.m. 14 juli en van 16 t.e.m. 31 augustus. Ouders kunnen steeds per telefoon of per mail een afspraak maken die online of op de vestiging doorgaat.